Különös Karácsony


 


  Érdekes néznem, ahogy az emberek készülnek az idei Karácsonyra. Az én helyzetem annyiban egyedi, hogy a családom, akivel az idei ünnepi találkozásról dönteni kell, a fiam. Szerintem a nappaliban szervezzük meg, és rendkívül felelőtlenül, maszk nélkül a közelébe settenkedem, és amikor megkapja a hőn áhított ajándékot, és rövid időre meggyengül a kamasz-pajzs, gátlástalanul ölelgetni fogom 😉

  A környezetemben élőkkel beszélgetve két irány látszik kibontakozni. Vannak azok, akik szeretik idős szüleiket, rokonaikat, de bevették a "veszélyforrás vagy, ha közel mész, megölheted a szeretteidet" propagandát. Nekem személy szerint nagyon tetszik a "tízen még nem vagyunk veszélyesek" és a "14 év alatti gyerek nem számít" fordulat.  A kedvencem az a nemrég megosztott folyamatábra, amelyen Jane (gondolom, ő szimbolizálja az átlagos állampolgárt) csináltat Covid tesztet. Negatív, így elmegy karácsonyozni. 17-en gyűlnek össze. Aztán utána tünetei lesznek, és a következő teszt már pozitív. A végén a szokásos csattanó: maradj otthon, óvd a rokonaidat! Én úgy általában már régóta kivonom magam az össznépi hülyeségből, de a kisördög belém költözött. Nem vagyok én butus, az üzenet, amit igyekeztek megjeleníteni, az volt: nem tudhatod, fertőzöl-e, időzített bomba vagy. Mégis, ha racionálisan néztem az ábrát, a fő mondanivalója számomra az volt, hogy szar a teszt. Vagy legalábbis teljesen fölösleges. Meg is írtam, kiélve cinikus énemet, és a végére még odabiggyesztettem, pusztán a humor kedvéért (hiszen valójában már sok éve szerencsére semmilyen kötelező rokoni kapcsolat nem fűz a baljós anyóshoz), hogy "megírom anyósomnak, szeretem, csak vigyázok rá!", aztán ismét visszahúzódtam a belső világomba.

  És ez a kis poénos zárómondat át is vezet a másik, általam megfigyelt érdekes reakcióhoz. Almási Kitti beszélt róla, hogy többen mesélték neki, aztán saját ismeretségi körömben is elhangzott hasonló formában: "Tudod, én valójában örülök, hogy most nem arról szól az egész Karácsony, hogy egyik rokontól rohanunk a másikhoz, és a végére teljesen kimerülök. Végre lesz időm a gyerekeimre/páromra, csak úgy nyúlni, tudod." Hm. Ilyen az, amikor az ördög terve meghiúsul. Legalább részben :) Mert azok mellett, akik félelemből tartják távol magukat a szeretteiktől, bizony van egy elég masszív réteg, aki talál ürügyet, hogy kivonja magát a számára nagyon terhes  társadalmi kötelezettség alól, és azokkal legyen együtt, akik valóban fontosak neki.

  És akkor még nem is írtam a Jupiter-Szaturnusz együttállásról! Nem tudom, egy újabb Messiás képes lenne-e ezt a beteg világot meggyógyítani. Én abban hiszek, ha ez a különleges csillag Fényt gyújt a szívekben és ezek a lelkek összekapcsolódnak, valami csodálatos új dolog születhet. 

Így legyen!

Áldott, szép napokat! 💚

  

  

Megjegyzések

  1. Szerintem nincs az a messiás, arról nem is beszélve, hogy úgy olvastam, azért ez mégsem teljesen betlehem, mert akkor egy harmadik bolygó is az eggyüttállás része volt. Mindenesetre ez egy rugalmas karácsony is lehetne, de most még úgy érzem semmiben nem különbözik a többitől. Mindenki pattanásig ideges 😂😂😂

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem minden Karácsonyt mi öltöztetünk díszbe (vagy nem). Mindegy, milyenek mások, te várhatod örömmel és megélheted rugalmasan, szeretettel. És úgy gondolom, ez neked megy is :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Ivett karácsonyfát állít

Fiam születésnapjára

Traumán túl-új élet